Έρευνα Monthly Review/VPRC για τους bloggers - μέρος 2ο

Κατηγορία:
Ο εκδότης του περιοδικού Monthly Review απάντησε στα σχόλια και τα e-mail πολλών συνιστολόγων (Αρκούδος, Έλικας, vrypan και άλλοι) για τα χαρακτηριστικά της έρευνας που διενεργείται από το περιοδικό του σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων VPRC. Η απάντηση είναι εκτενής και για λόγους οικονομίας χώρου δεν τη δημοσιεύω εδώ - είναι όμως διαθέσιμη στο 14ο σχόλιο του post του Αρκούδου που αναφέρω πιο πάνω.

Ένας γρήγορος (έχουμε και δουλειές) σχολιασμός στην απάντηση του εκδότη του περιοδικού ακολουθεί:

1. Ένα περιοδικό του οποίου οι εκδότες, όπως αναφέρεται (και δεν έχω λόγο να μην πιστέψω αυτές τις αναφορές), έχουν αποτελέσει στόχο φακελώματος και διώξεων θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεκτικό στην επιλογή μεθόδων έρευνας που θα μπορούσαν έστω και κατ' ελάχιστο να θεωρηθούν από κάποιους άλλους ως "φακέλωμα". Φαίνεται ότι οι εκδότες της ελληνικής έκδοσης δεν έχουν διδαχθεί από την ιστορία και τα παθήματα των Αμερικανών προκατόχων τους.

2. Αφενός η πρακτική του ονομαστικού ερωτηματολογίου για την αποφυγή πολλαπλών συμμετοχών ουσιαστικά δεν αποκλείει την πολλαπλή συμμετοχή ιστολόγων που είτε συμμετέχουν σε περισσότερα από ένα ιστολόγια, είτε διατηρούν περισσότερα από ένα ιστολόγια, είτε διατηρούν περισσότερα από ένα προφίλ. Αφετέρου, από τη στιγμή που η έρευνά εν τέλει δέχεται και ανώνυμα ερωτηματολόγια, γιατί δεν θεσμοθετήθηκε εξαρχής η αυτή η πρακτική; Και μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής θα είχε η έρευνα και δεν θα συναντούσε τόσο μεγάλες αντιδράσεις.

Σε ό,τι αφορά τις ανακοινώσεις περί ασφαλούς χρήσης των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων από την εταιρεία VPRC, επιτρέψτε μου να είμαι απόλυτα επιφυλακτικός και να μην θέλω να δώσω ούτε το διαδικτυακό ψευδώνυμό μου αν δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για τη χρήση του, κάτι που στην συγκεκριμένη έρευνα δεν διασφαλίζεται ούτε στο ελάχιστο.

3.-4. Όπως προείπα, είμαι αντίθετος σε οποιαδήποτε προσπάθεια ομογενοποίησης όσων συμμετέχουν στην κοινότητα των bloggers. Το να προσδοθούν κοινά ιδεολογικά και πολιτικά χαρακτηριστικά σε μια κοινότητα που απαρτίζεται από εξαιρετικά διαφοροποιημένα άτομα σε ό,τι αφορά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους τοποθετήσεις θα οδηγήσει σε συμπεράσματα αμφισβητούμενης εγκυρότητας.

5. Για εμένα η πρώτη επαφή είναι ιδιαίτερα αρνητική. Ένα "πολιτικό περιοδικό" που δίνει "ιδιαίτερη σημασία στο φαινόμενο του blogging" θα έπρεπε να γνωρίζει εκ των προτέρων ότι σε αυτή την κοινότητα υπάρχει σημαντικός αριθμός μελών των οποίων τα "αντανακλαστικά λειτουργούν" και όχι να το επιβεβαιώσει εκ των υστέρων, μετά από τις αντιδράσεις που του κοινοποιήθηκαν.
 

4 comments so far.

  1. harisheiz 12/6/08 7:35 μ.μ.
    Νομίζω ότι με καλύπτει η θέση σου έστω και αν είναι πιο blunt από τη δική μου! :) Ο κίνδυνος είτε έμμεσος είτε άμεσος υπάρχει και καλό είναι να είμαστε προετοιμασμένοι. Την Καλησπέρα μου
  2. Φράνσις 13/6/08 10:29 π.μ.
    Αχ βρε exit μου, παλι ενα φαινοεμνο τους θορύβησε, παλι κανουν ερευνες προκειμενου να το "δαμασουν", παλι αμφιβολης αντιπροσωπευτικοτητας, κατα τη γνωμη μου,αποτελεσματα βγαινουν. Μεχριστιγμης δεν εχω λαβει τετοιο mail, απ΄οσο θυμαμαι δηλαδη. Αλλα και αν λαβω ,ξερω τι αθ κανω.Delete και στα τσακίδια. Και ξερεις γιατι; Γιατι σιχαινομαι τη ρηση εκεινου του Κετελέ, ο οποιος θεωρειται πατερας της δημοσκοπησης , νομιζω, και ειπε το εξης: Αν θες να δοκιμασεις το κρασι δεν χρειαζεται να πιεις ολο το μπουκάλι".... Εξυπνη κουκουβαγια είσαι:)))) οποτε καταλαβαινεις φανταζομαι απο που πηγαζουν ολα τα δεινα των γενικεύσεων και των κατηγοριοποιήσεων- οταν οι ανθρωπινες κοινωνιες νοουνται ως ομοιογενης μαζα, τοτε όλες οι ερμηνειες είναι δυνατες.(μαλλον μαλακία σου εγραψα )Φιλια.
  3. kiara 14/6/08 12:13 π.μ.
    Βασικά, εμένα μου φαίνονται ολίγον τι άχρηστοι και ως γνωστόν, η βλακεία είναι ανίκητη...
  4. Unknown 14/6/08 1:57 μ.μ.
    o,τι και να πω θα ναι λίγο.
    πως τους ήρθε να μην στείλουν mail στον Narita.
    Και μόνο από αυτή την αψυχολόγητή τους ενέργεια εξέθεσαν εαυτούς.

Something to say?