Αγαπημένα αντικείμενα

Κατηγορία:
Lifewhispers μου, το έχω έτοιμο αυτό το post εδώ και μέρες αλλά time is not on my side, όπως δεν είναι ούτε η ψηφιακή που για κάποιον ανεξήγητο λόγο αρνείται να υπακούσει στις εντολές μου (γκρρρ). Γιαυτό θα βολευτούμε προς στιγμή με τις ταπεινές φωτο του κινητού μου - ελπίζω σύντομα να μπορέσω να τις αντικαταστήσω.

1. Το πλέον αγαπημένο "αντικείμενο" (με την ευρύτερη έννοια) είναι η συλλογή μου από 7ιντσα singles, την οποία ξεκίνησα το 1995 και συνεχίζω μέχρι σήμερα. Η φωτο δείχνει το είδος της μουσικής που συλλέγω: αγνή καθαρή βρετανική pop, προερχόμενη από τις σκοτεινές περιόδους των 80s, τον ριζοσπαστισμό των αρχών των 90s αλλά και την ολόφωτη και γεμάτη αυτοπεποίθηση εποχή των mid-90s. Αυτή τη στιγμή η συλλογή αριθμεί περίπου 350 κομμάτια και συνεχίζει να εμπλουτίζεται, αν και αρκετά σπάνια λόγω έλλειψης χρόνου και της σταδιακής εξαφάνισης του 7ιντσου από την (ελληνική) αγορά. Θυμάμαι πάντως το θεϊκό δισκάδικο Pilgrim στη Διδότου που έφερνε άπειρα δισκάκια γύρω στο '95-'96 - υπήρχαν εβδομάδες που αγόραζα μέχρι και 3 δισκάκια - το Happening, το παλιό Metropolis δίπλα στο Τιτάνια στην Πανεπιστημίου, και φυσικά το πάλαι ποτέ Trust στην Ακαδημίας. Αυτή ήταν η κλασική Σαββατιάτικη βόλτα μετά το φροντιστήριο για τις Πανελλαδικές. Ωραίες εποχές και ωραίο θέμα για post...

2. Το δεύτερο αγαπημένο και εκ των ων ουκ άνευ αντικείμενο είναι τούτο το ταπεινό wok, το οποίο έχει αντικαταστήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό χύτρες, κατσαρόλες, τηγάνια κλπ. Παρότι το ιδανικό μαγείρεμα με wok απαιτεί εστία γκαζιού, η χρηστικότητά του δεν μειώνεται, ούτε και η δυνατότητα που δίνει για εύκολο και γευστικό μαγείρεμα. Όπως χτες για παράδειγμα, που η απροειδοποίητη επίσκεψη φίλων σε συνδυασμό με τον απαράβατο κανόνα ότι σε επισκέψεις δεν προσφέρουμε delivery οδήγησε στην παρασκευή τηγανητού ρυζιού, κοτόπουλου Chinese-style και spring rolls για 4 μέσα σε 45 λεπτά. Ανεκτίμητο.

3. Τρίτο σετ αντικειμένων είναι τα βιβλία που χρησιμοποιώ στη δουλειά και την έρευνά μου. Κοστίζουν μια μικρή περιουσία το καθένα (τουλάχιστον €50-60), και τα φυλάω ως κόρη οφθαλμού (δηλ. δεν τα δανείζω σε κανέναν και για κανένα λόγο). Βασική παράμετρος επιλογής κάθε βιβλίου είναι να αποτελεί κορυφή στον τομέα του. Πάρτε παράδειγμα τα τρία ενδεικτικά βιβλία της φωτογραφίας (ήταν τα μόνα που είχα πρόχειρα στο γραφείο lol). Το μεσαίο είναι το καλύτερο που έχει γραφτεί στον τομέα του economic decision-making και καθότι έκδοση του 1980 το βρήκα μετά από αρκετό καιρό αναζήτησης σε μεταχειρισμένο αντίτυπο στο Alibris.com. Αντίστοιχα, το αριστερό είναι από τα καλύτερα βιβλία στατιστικής ενώ το δεξί είναι το καλύτερο σε ό,τι αφορά τις μεθόδους δεδηλωμένης προτίμησης.

Επίσης θεωρώ δεδομένο ότι το γνωστικό αντικείμενο κάθε βιβλίου πρέπει να είναι παγιωμένο και όχι υπό εξέλιξη. Δηλαδή, δεν έχει νόημα να αγοράσει κανείς ένα βιβλίο π.χ. για e-business όταν οι εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες που σε 3-4 χρόνια το περιεχόμενο του βιβλίου θα έχει ξεπεραστεί. Σε τέτοια γνωστικά πεδία το σωστό είναι να έχεις συνεχή επαφή με την επιστημονική αρθρογραφία. Έχω αρκετό δει copy-paste από βιβλία σε εργασίες φοιτητών, που όχι μόνο τις καθιστούν άκυρες εξαιτίας της λογοκλοπής αλλά και εκτός χρόνου εξαιτίας της παλαιότητας των κειμένων που παρέθεσαν. Anyway.

4. Το τέταρτο και τελευταίο αντικείμενο είναι τούτο το απλό και βαρετό μπρελόκ, που έχει αρχίσει να σκουριάζει, έχει καταγρατζουνιστεί, ζυγίζει γύρω στους 2 τόνους και είναι παντελώς άβολο επειδή τα κλειδιά μπλέκονται ανάμεσα στις πτυχές του. Όμως δεν το αλλάζω γιατί α) τόσα χρόνια το έχω συνηθίσει και β) το αγόρασα σε μία πολύ φορτισμένη συναισθηματικά στιγμή και με έκανε να αισθανθώ καλύτερα. Σαν homage λοιπόν στη συναισθηματική υποστήριξη που μου παρείχε θα το αλλάξω μόνο όταν καταστεί αδύνατο για χρήση και, φυσικά, πάλι με μπρελόκ με σήμα το τριφύλλι. Παρεμπιπτόντως, η μπουτίκ στη Λεωφόρο συνεχίζει να φέρνει αυτό το μπρελόκ μετά από τόσα χρόνια...

Όπως συνηθίζω, αφήνω ανοιχτή την πρόσκληση για συμμετοχή στο παιχνίδι σε όποιον θέλει να μοιραστεί μαζί μας τα δικά του αγαπημένα αντικείμενα. Πάντως τούτο το post το ευχαριστήθηκα!
 

13 comments so far.

  1. Ανώνυμος 5/11/07 4:26 μ.μ.
    Το μπρελόκ ΦΥΣΙΚΑ όλα τα λεφτά (τι περίμενες να πω :) ). Και φυσικά και τα σι-ντι!!!
  2. Ανώνυμος 5/11/07 7:51 μ.μ.
    μπορω να φανταστω οτι το χες ετοιμο το ποστ ημερες με τοση δουλεια που εχεις, βρε! μπορει να το βλεπω λιγο αργα, αλλα τελικα μου ικανοποιησες ολη μου την περιέργεια. Εχεις τον απολυτο σεβασμο μου για τα δισκακια, μια που ειναι κατι που δεν θα μπορουσα να κανω ποτε μεθοδευμενα (παντα οταν αρχιζω κατι ,πλην ελαχιστων εξαιρεσεων,το παραταω γρηγορα οταν ειναι κατι σαν συλλογη)
    αλλα περισσοτερο απο ολα οφειλω να σου βγαλω το καπελο για τονα παραβατο κανονα του σπιτιου, οτι οταν ερχονται φιλοι δεν παραγγελνουμε! στο δικο μου σπιτι παντως, αν δεν εχει κανονιστει μεεερεες πριν, εννοειται οτι παιζει ντελιβερι. το σαββατο ειχα βραδια ντι βιντι με σουβλακια ας πουμε! lol!
    βεβαια εγω ειμαι ολυμπιακος,α λλα δεν ειμαι καφρος , ασε που αντικειμενα αγορασμενα πανω σε συναισθηματικη φορτιση αξιζουν πολλα περισσοτερα!!! κατι απο λογοτεχνια γιατι δεν εβαλες στα βιβλια σου;
  3. Ανώνυμος 5/11/07 7:51 μ.μ.
    και σορρυ για το σεντονακι!
  4. roidis 6/11/07 7:16 π.μ.
    πόσο μου αρέσει να διαβάζω τέτοια... Όλοι ήμαστε κατα κάποιο τρόπο μικρο-φετιχιστές αντικείμενων πόθου, η μανία μου με τις πένες να δεις.
  5. Φράνσις 7/11/07 10:21 π.μ.
    Ρε συ exit, καθε φορα με βαζεις στον πειρασμο γαμωτο με τετοια ποστ, αλλα θα σου ομολογήσω τον φόβο μου, δεν εχω καλωδιο και home computer για αν φορτωσω τιε φωτος απ΄το κινητο μου στον υπολογιστή με ΑΣΦΑΛΗ τρόπο και εννοώ με τρόπο που θα μου εγγυάται πως και μετα το loading το κινητο μου θα λειτουργεί οπως πρώτα.Συνεπως δεν εμπιστευομαι Γερμανούς και λοιπους να μου κανουν τη δουλεια.Παντως ζηλευω τα δισκακια ακ ιτις γνωσεις σου στη μουσική. Εγω το ζώον εχω καμαι 50αριά cds κλασσικης μουσικής και 500 βιβλια επι του παρόντος τα οποια κι εγω δεν δανειζω πουθενα. Πες με στριμμενη και κολλημενη αλλα αν δανεισω βλιβλιο νιωθω σα να μου έκοψαν κομματι απο το σώμα μου.Τα πιο αγαπημενα μου παντως ειναι τα λογοτεχνικά και τα λευκώματα Τεχνης, τα λατρεύω.Οαλ τα λατρευω δηλαδη. Καποιο καλοκαιρινό ξημερωμα, πριν χρόνια, μ'έπειασε ενας τρομος οτι θα γίνει σεισμός και θα χασω τα βιβλία μου κι εκατσα και τα κατέγραψα ΟΛΑ. Επιστημονικα και λοογτεχνικά.Ολα. Μεσα σε μιση μερα.Το συνεχιζω αυτο με καθε νεο που μπαινει στη βιβλιοθήκη μου.Ουφ.Αγχώθηκα τώρα. Αλλα αγαπημενα μου αντικείμενα είναι βεβαια τα ραδιοφωνακια μου, το ένα της sony που εχω για το σπιτι και το μικρότερο που κουβαλζω παντα μαζί μου. ΠΑΝΤΑ όμως.Οταν χαλασε μετα 3 χρόνια αυτο που ειχα μεχρι τώρα. επαθα αμοκ,βρηκα ακριβως το ίδιο. Τα ΚCHIBO,αγνωστου προέλευσης αλλα σκυλια και δεν τρώνε τις μπαταρίες μεσα σε 3 μερες επειδή εχουν και εξωτερικη κεραια. Χωρανε παντου.Και το κινητο μου βεβαια.Ουφ παλι αγχώθηκα. να δεις αθ γινει καμια στραβη σήμερα που τα μελέτησα! Σ' επρηξα με το σεντόνι ε; Αποχωρώ και φιλια.
  6. exitmusician 7/11/07 12:24 μ.μ.
    Μάνο, όχι CD, όχι CD! Αγνά βινύλια είναι!

    Lifewhispers μου, η συλλογή με τα δισκάκια δεν ξεκίνησε μεθοδευμένα. Απλώς έτυχε να αγοράσω ένα περιοδικό που είχε δώρο ένα 7ιντσο και κόλλησα με το πόσο όμορφο μπορεί να είναι ένα τόσο μικρό δισκάκι. Εντωμεταξύ προ δεκαετίας τα δισκάδικα έφερναν αρκετά κομμάτια και ήταν σχετικά εύκολο να μαζευτούν. Τώρα μόνο από μεταχειρισμενάδικα και από το εξωτερικό.

    Για τα περί μαγειρικής συμφωνώ ότι καλό είναι να υπάρχει μια προειδοποίηση, αλλά τι να κάνεις όταν οι φίλοι έρχονται για πρώτη φορά στο νέο σπίτι; Δε λέει delivery, οπότε πρέπει να τα καταφέρεις με ό,τι υπάρχει διαθέσιμο.

    Ροΐδη, έτσι είναι. Εγώ τα δισκάκια μου δεν τα αφήνω να τα αγγίξει κανείς (πόσο μάλλον να τα δανείσω). Φαντάζομαι το ίδιο κι εσύ με τις πένες σου.

    Ξωτικό μου, γράφε όσο θες! Εννοείται ότι δεν παίζει δανεισμός των φετίχ, που είπε κι ο Ροΐδης πιο πάνω. Πάντως κι εγώ έχω αρχίσει να φοβάμαι μήπως τα δισκάκια μου πάθουν κάτι και ψάχνω τρόπους και μέρη ασφαλούς φύλαξης. Προς στιγμή τα έχω κλεισμένα Α, και εννοείται ΠΟΤΕ το ένα πάνω στο άλλο - πάντα κάθετα.
  7. Ανώνυμος 7/11/07 6:05 μ.μ.
    Κορυφαίο το γουοκ! Εγώ πάντως αυτό με το φετιχισμό δεν το'χω καθόλου . Η μισή μου δισκοθήκη είναι πλέον δανεική κι αγύριστη για τους φίλους μου και η βιβλιοθήκη μου μισή στο σπίτι των γονιών μου και η υπόλοιπη θύμα των μετακομίσεων! Μόνο με τα κόμιξ μου συνδέομαι κάπως... Το μπρελόκ δεν το σχολιάζω...!
  8. νατασσΆκι 7/11/07 7:14 μ.μ.
    Λοιπόν
    Τα δισκάκια, υπέροχα - εγώ έχω μόνο μεγάλους βινυλίου, που τους μεταφέρω σιγά-σιγά σε CD
    To wok - το καλύτερο σκεύος μαγειρικής! Αντικαθιστά τα κλασσικά τηγάνια άνετα, και με καλύτερο αποτέλεσμα!
    Τα βιβλια της δουλειάς - εντάξει, αφού τα χρειάζεσαι..
    Το μπρελόκ - βεβαίως!Το καλύτερο! :))))

    Καλό βράδυ :)
  9. tzotza 8/11/07 12:39 π.μ.
    ποσο μαρεσουνε να βλεπω τετοια ποστ!!! ειναι σαν να κοιτας 'κρυφα' μεσα στο σπιτι καποιου!!!
    το wok ειναι και για μενα ειναι ενα small salvation!!!(και καθαριζεται in a snap!!! πολυ σημαντικο αυτο!!!)
    οσο για την συλλογη, ζηλευω τον καθενα που κανει συλλογες..ειδικα οταν τις συνεχιζει για χρονια!!!
    για το μπρελοκ τι να πω? χαθηκε να εχει πανω του λιγο κιτρινο βρε exit???? :)))))

    καλο βραδυ!!
    :)
  10. mourga 8/11/07 1:17 μ.μ.
    exw mprelok panathinaikos, skouriasmeno, me fwto panw apo tin omada apo dekaetia tou 80, me rotsa, sarabako, dimopoulous klp. I thought I was the only one:)
  11. exitmusician 12/11/07 12:43 μ.μ.
    Πω πω, δεν είχα δει καθόλου ότι μου έχετε αφήσει σχόλια εδώ και 5 μέρες. Sorry αλλά έγιναν διάφορα.

    Maya, παλιότερα μου είχαν καταστρέψει δίσκους που είχα δανείσει σε φίλους. Έκτοτε, και επειδή όταν χάνεις σχετικά σπάνια κομμάτια σε πειράζει περισσότερο, δεν δανείζω σε κανέναν, παρότι γενικά είμαι ανοιχτός άνθρωπος.

    Νατασσάκι, θενκς για όλα τα σχόλια, ίσως σε παραξένεψε λίγο αυτό με τα βιβλία της δουλειάς αλλά είναι κι αυτό ένα είδος φετίχ αν το καλοδείς.

    Tzotza, ούτε κίτρινο ούτε κόκκινο. Μόνο πράσινο!

    Mourga, αυτό είναι πραγματικό κειμήλιο. Με έστειλες τώρα.
  12. Ανώνυμος 15/11/07 1:56 μ.μ.
    Πιστεύω πως όλη η βαζελική κοινότητα θα σε συγχαρεί πρωτίστως για το μπρελόκ! Και εγώ μαζί λοιπόν! Ποτέ μη το αλλάξεις. Το'χα και εγώ ένα φεγγάρι (παρόμοιο όχι το ίδιο ακριβώς), μετά το άλλαξα (μάλλον θα μου την είχε δώσει η ομάδα μου), ε τώρα που ανεβαίνουμε θα το ξανασκεφτώ.. Χεχε.
  13. stathis 22/11/07 10:04 π.μ.
    και μία ΤΑΙ συνταγή, κατευθείαν από Μπανκοκ: dip για spring rolls με δαμάσκηνα:
    υλικά: 10 δαμάσκηνα, 2 κουταλιές μέλι, μία κουταλιά ξύδι, μία κουταλιά σόγια σώς.
    εκτέλεση. ψιλοκούβουμε τα δαμάσκηνα, και τα βράζουμε σε μικρό σκεύος παρέα με 1 φλυτζάνι νερό και τη ζάχαρη, μέχρι να εξατμιστεί σχεδόν όλο το νερό. Ρίχνουμε τα υπόλοιπα υλικά και τα σιγοβράζουμε για; 3 λεπτά.

    Για τα σπρίνγκ ρολλς, το καλύτερο κατάστημα που βρήκα στην αθήνα, είναι στην ΑΡΑΠΑΚΗ στην Καλλιθέα. (περίπου Αραπάκη 55).
    Στο τέλος, ένα εσπρεσσάκι λέει.. http://kafedaki.blogspot.com/2007/11/espresso_18.html

    Καλή σας όρεξη.

Something to say?